Brokerul imobiliar este un tip inteligent. El trebuie sa aiba abilitatea de a jongla cu ofertele, in asa fel incat sa se intalneasca cu cererile de pe piata si invers. El face “marketing” fara macar sa fie nevoie sa constientizeze asta. Asa este brokerul imobiliar si asa o sa fie intotdeauna: un tip descurcaret care lucreaza din instinct. Multi fac asta cu mare succes si totul functioneaza perfect. Am intalnit foarte multi brokeri talentati care traiesc bine din imobiliare si care simt foarte bine piata, lucru de apreciat. Dar cum se explica asta? Cum se face ca pe o piata imobiliara ne-reglementata, in plina criza, pentru unii lucrurile sa functioneze perfect si pentru altii nu? Totul are un fundament teoretic solid si asta este rolul marketingului imobiliar. Conform Kotler: “In ultima instanta, marketingul trebuie sa aiba permanent capacitatea sa ofere clientilor cea mai buna solutie”. Asta fac si agentii imobiliari, fara ca Kotler sa stie cat de bine li se potrive
ABI isi ia in serios rolul de asociatie reprezentativa pentru piata imobiliara si lanseaza un set complet de traininguri organizate cu scopul profesionalizarii agentilor imobiliari. Pentru ca nimeni nu s-a ocupat serios si coerent pana acum de educatia profesionala a brokerilor imobiliari, programa de invatamant este foarte incarcata, dar credem ca este binevenita si necesara. Traininguri ABI: Fotografia in imobiliare Reprezentare/exclusivitate/colaborare Comunicarea in imobiliare si comunicarea la telefon Contractele imobiliare standardizate/legislatie Asigurarea profesionala Asigurarea obligatorie a locuintelor Calificarea clientilor: solutii si tehnici avansate Eticheta: ”UN PAS IMPORTANT IN CREAREA UNUI BRAND PERSONAL: TINUTA IN IMOBILIARE” Managementul timpului Managementul costurilor – implicatiile financiare ale unei cariere in imobiliare Limba engleza aplicata in imobiliare Noutati informatice: softuri imobiliar
Asociatia Brokerilor Imobiliari are la baza principii ce vin sa imbunatateasca statutul brokerilor imobiliari. ABI urmareste instruirea, dezvoltarea si evolutia permanenta a brokerilor si realizeaza campanii de informare a publicului larg privind serviciile imobiliare si standardele oferite de catre brokerii imobiliari. Drept urmare, la inceputul noului an, asociatia va lansa pe piata prima editie a Catalogului Oficial al Brokerilor Imobiliari. Este un pas important pe care asociatia il va face pentru ca isi respecta si isi sustine in mod permanent brokerii membri. Catalogul Oficial Brokerilor Imobiliari este singura publicatie de pe piata romaneasca care prezinta in paginile sale profesionistii sectorului real-estate si va fi distribuita ca supliment al unei reviste economice de mare tiraj. Astfel, oricine va dori sa apeleze la un broker imobiliar acreditat, il va putea gasi in paginile acestei noi pu
... Citeste mai departe
In mod normal, cei care vor sa vanda o locuinta trebuie sa se prezinte la notari si cu un certificat care sa ateste performanta energetica a acesteia, incepand cu 1 ianuarie 2011. Totusi, conform Hotararii nr. 335 din decembrie 2010 a Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, aceasta prevedere poate fi ocolita daca “cumparatorul sau chiriasul, dupa caz, consimt sa dobandeasca proprietatea sau folosinta imobilului respectiv, pe riscul lor, asumandu-si orice raspundere cu privire la efectele produse prin nedetinerea informatiilor cuprinse in continutul certificatului de performanta energetica a cladirii. Lista auditorilor energetici o gasiti aici: auditori energetici Bucuresti si Ilfov (51) Hotararea 335 a UNNPR o gasiti aici: hotararea 335/2010 UNNPR (45)
Ce vom face în perioada imediat următoare: - editarea primei ediţii a catalogului oficial al brokerilor imobiliari; - lansarea primului motor de căutare a brokerului imobiliar potrivit pentru fiecare consumator de servicii imobiliare.