secretariat@abi.org.ro
0731-010-145
Sesizează Comisia de Etică

In cadrul ABI functioneaza o Comisie de Etica ce raspunde prompt tuturor sesizarilor cu privire la conduita brokerilor imobiliari. Pentru a putea activa in armonie cu societatea, brokerii trebuie sa-si respecte clientii si sa actioneze in spiritul Codului Etic, regulamentelelor ABI si Standardului Imobiliar European.


Orice persoana are dreptul sa depuna o sesizare cu privire la activitatea unui broker. ABI incurajeaza rezolvarea divergentelor din piata imobiliara in mod transparent si profesionist si cu scopul de a pastra un climat de incredere reciproca intre brokeri si clienti.


Pasii ce trebuie urmati pentru a depune sesizare:
1. Se verifica daca brokerul este acreditat ABI si daca are licenta valabila (numarul de licenta prezentata de broker se verifica folosind Lista Brokeri).
2. Se poate depune o sesizare si pentru un broker neacreditat ABI, dar in aceasta situatie asociatia nu vom putea sanctiona brokerul, dar vom tine cont de aceasta sesizare in momentul in care  brokerul in cauza va dori sa se acrediteze.
3. Se identifica una sau mai multe incalcari ale codului etic ABI, comise de brokerul acreditat.


Printre incalcari putem enumera urmatoarele:

  • Brokerul nu a incheiat un contract de prestari servicii (contract de vizionare sau comision);

  • Brokerul a incheiat un contract de prestari servicii fara a fi completat integral;

  • Brokerul a solicitat clientului comision mai mare decat limitele maxime sau alte taxe suplimentare;

  • Brokerul nu a informat  corect clientul, oferindu-i informatii false, eronate sau exagerate despre imobil;

  • Brokerul nu a informat corect clientul despre taxele si onorariile notariale;

  • Brokerul nu a informat clientul despre eventuale ipoteci, litigii sau alte aspecte legale, ingreunand desfasurarea tranzactiei, informatii pe care in mod rezonabil trebuia sa le cunoasca;

  • Brokerul nu a pastrat confidentialitatea informatiilor tranzactiei;

  • Brokerul a discriminat clientul;

  • Brokerul a avut un comportament sau limbaj neadecvat;

  • Brokerul, in mod intentionat, a promovat un imobil oferind informatii eronate, false sau exagerate;

  • 4. Se depune sesizarea in forma scrisa pe e-mail la adresa secretariat@abi.org.ro sau direct la sediul Asociatiei.

Sesizarea trebuie sa contina urmatoarele:

  • Prenume, nume, date de contact ale petentului;

  • Prenume, nume, numar licenta pentru brokerul reclamat;

  • Contractul incheiat cu brokerul sau orice alte acte pe care le-ati semnat cu acest broker (in cazul in care s-a semnat un contract)

  • Prezentarea situatiei intr-un mod detaliat si la obiect (data, proprietate, loc, descrierea situatiei, etc)

5. In cazul in care este necesara prezenta reclamantului pentru mai multe detalii, atunci el se va prezenta in sedinta Comisiei de Etica.
6. Comisia de Etica va stabili, dupa caz,  sanctiunile aplicate brokerului care pot fi: atentionare scrisa, avertisment, revocare sau excluderea din asociatie.
7. Sanctiunea se va comunica in mod scris partilor implicate in divergenta in maxim 45 de zile de la inregistrare.

Succes!