
La initiativa unor parlamentari PNL, s-a depus in Parlamentul Romaniei un proiect de lege pentru reglementarea profesiei de agent si broker imobiliar.
Initiatorii legii ne-au solicitat un punct de vedere si asteapta de la comunitatea imobiliara amendamentele pe care noi le consideram necesare.
Prin intermediul acestei initiative se doreste profesionalizarea acestei meserii si este nevoie de implicarea noastra pentru a incerca sa imbunatatim activitatea noastra.
Conducerea ABI a redactat un raspuns pe care dorim sa-l discutam cu toata comunitatea imobiliara pentru a-l aduce la o forma agreata de majoritatea agentilor imobiliari.
Va asteptam la o dezbatere interactiva pe aceasta tema. Discutiile vor avea loc online, live pe Grupul Brokerilor Imobiliari de pe Facebook, marti 31.03.2020 la ora 11.00. Proiectul de lege este publicat pe grup.
Va asteptam la discutii!
Toata societatea este afectata de instituirea starii de urgenta, iar masurile adoptate de Guvern pentru a ajuta economia se aplica si in industria imobiliara. Majoritatea agentiilor imobiliare sunt organizate juridic sub forma de IMM (Intreprinderi Micro, Mici si Mijlocii) sau PFA/II/IF si din acest motiv putem beneficia de facilitatile prevazute de actele normative. Facilitatile oferite de Guvern trebuie tratate separat pentru persoana juridica (agentia imobiliara) si separat pentru persoana fizica (agentul/brokerul imobiliar).
1. Este important sa obtineti CSU (certificatul pentru situatii de urgenta).
Cine poate solicita acordarea unui CSU?
Operatorii economici care, în urma instituirii stării de urgență au înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Acest document se poate obtine incepand cu 31.03.2020 de pe portalul: http://prevenire.gov.ro/
Mai multe informatii despre acest document gasiti aici: http://www.imm.gov.ro/ro/2020/03/27/obtinerea-certificatului-de-situatie-de-urgenta-intrebari-frecvente/
2. Drepturi/facilitati de care puteti beneficia ca persoana juridica, conform OUG 29 si 30/2020 (extras)
- Termenul de declarare și plată pentru obligațiile fiscale scadente la momentul publicării
prezentei ordonanțe de urgență (i.e., 21 martie 2020), rămâne 25 martie, dar nu se se
calculează și datorează dobânzi și penalități, iar aceste obligații nu se vor considera
restante, în sensul Codului de procedură fiscală, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu
modificările și completările ulterioare
- Se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare,
cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare
stabilite prin hotărâri judecătorești în materie penală;
Măsurile de mai sus privind suspendarea și obligațiile fiscale accesorii vor înceta în
termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență.
- Se prorogă până pe data de 30 iunie termenul de plată privind impozitul pe clădiri,
terenuri și mijloace de transport datorat la 31 martie 2020 (cu păstrarea bonificației
aferente, în ipoteza plății integrale a obligațiilor până la 30 iunie inclusiv).
- IMM-urile care și-au întrerupt activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de
autorități și dețin certificatul de situație de urgență, beneficiază de amânarea la plată
pentru serviciile de utilități - electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice si de
internet, precum și pentru plata chiriei aferente sediului social și sediilor secundare.
- Se instituie prezumția relativă de caz de forță majoră, împrejurarea absolut imprevizibilă,
invincibilă și impredictibilă la care se referă art. 1351 alin. (2) din Codul Civil, care rezultă
dintr-o acțiune a autorităților în aplicarea măsurilor impuse de prevenirea și combaterea
pandemiei, care a afectat activitatea IMM, afectare atestată prin certificatul de situație
de urgență. Prezumția poate fi răsturnată de partea interesată prin orice mijloc de
probă. Caracterul imprevizibil se raportează la momentul nașterii raportului juridic
afectat. Nu vor fi impredictibile măsurile luate de autorități în conformitate cu actul
normativ care a instituit starea de urgență.
3. Daca sunteti organizati ca PFA
Persoanele fizice autorizate a căror activitate a fost afectată de instituirea stării de urgență beneficiază de vreo măsură de sprijin din partea Statului?
DA. Persoanele fizice autorizate se încadrează în categoria descrisă de art. XV al OUG nr. 30/2020, mai exact ”alți profesioniști, astfel cum sunt reglementați de Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, care nu au calitatea de angajatori”. În situația în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial, în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, beneficiază, pe perioada stării de urgență, de o indemnizație egală cu salariul minim brut pe țară garantat în plată stabilit pentru anul 2020, acordată din bugetul general consolidat.
4. Daca aveti calitatea de angajat, atunci puteti beneficia de mai multe masuri de protectie sociala, de la somaj, suspendarea contractului de munca sau somajul tehnic.
Mai multe informatii legate de calitatea de angajat sau PFA gasiti aici:
http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/comunicare/intrebari-frecvente/5847-2020-03-23_intrebari-frecvente-somaj-tehnic-supravegherea-copiilor-servicii-sociale
Pentru informatii oficiale legate de perioada prin care trecem, folositi surse oficiale de informatii:
https://stirioficiale.ro/informatii
5. Amanarea ratelor pentru creditele bancare.
Daca aveti credite ca pe persoana juridica sau fizica, puteti solicita amanarea platii ratelor pana la 9 luni. Aceasta masura poate sa ne ajute pe plan personal, dar poate sa fie un factor perturbator pentru sistemul bancar, iar industria imobiliara depinde de finantarea bancilor si speram ca efectele sa nu fie negative. Ordonanta a fost publicata, dar deocamdata asteptam normele ca sa vedem cum se va aplica.
Fiti responsabili. Luati toate masurile care tin de voi pentru a evita raspandirea virusului. Aceasta perioada va trece, iar noi trebuie sa fim sanatosi si pregatiti sa oferim consumatorilor servicii la cele mai inalte standarde profesionale.
ABI - Asociatia brokerilor Imobiliari
30.03.2020

Romania este pe locul 3 in Uniunea Europeana la valoarea amenzilor acordate conform reglementarilor GDPR si din acest motiv trebuie sa fim pregatiti sa raspundem oricarei solicitari din partea consumatorilor, dar si din partea autoritatilor.

L-am invitat pe Stefan Iancu sa ne ajute sa intelegem mai bine contextul in care agentii imobiliari interactioneaza cu publicul si ce obligatii avem, dar mai ales, ce instrumente avem la dispozitie pentru a fi acoperiti.
Stefan Gabriel Iancu are o experiență de peste 21 ani în calitate de consilier juridic, DPO / Consultant Protectia Datelor, fiind fondatorul companiei
iPrivacy. El si-a dezvoltat expertiza prin experienta profesionala in calitate de Legal Advisor, Regulatory Specialist, Business Ethics & Compliance Officer pentru BRD - Groupe Societe Generale, Vodafone, Cosmote, Siemens, OMV Petrom.
Cand?
Miercuri, 01 aprilie 2020, ora 11:00
Unde?
Online, pe internet, direct pe computerul sau telefonul tau, de la tine de acasa, de la birou sau din masina. Trebuie doar sa ai internet si sonor.
Nu exista taxa de participare!
Inscrieri:
Nu este necesara inscrierea. Linkul catre webinar va fi publicat pe Pitagora.com.ro, pe Grupul Brokerilor Imobiliari si pe pagina evenimentului de pe Facebook.com. De asemenea, webinarul va putea fi urmarit si live pe Facebook, in Grupul Brokerilor Imobiliari.

Vino sa faci cunostinta cu toate contractele si formularele standardizate ABI: de reprezentare, exclusivitate si intermediere. O sa inveti si cateva mici secrete care te vor ajuta sa-ti eficientizezi activitatea de semnare a contractelor cu minim 200%!
Contractele ABI sunt disponibile impreuna cu toate anexele necesare pentru a putea fi folosite imediat.
Pentru a incuraja la maxim profesionalizarea relatiei cu clientii, punem la dispozitia brokerilor, atat contracte standardizate de intermediere, cat si contracte de exclusivitate si reprezentare.
Toate formularele tipizate sunt redactate pe intelesul oricarui consumator, indiferent de pregatire, dar ele trebuie intelese corect de catre brokeri pentru a putea raspunde oricaror obiectiuni ale clientilor.
Foarte important: litigiile care apar in mod inevitabil in activitatea de broker si care au la baza formularele ABI, sunt solutionate de avocatii ABI, fara plata unui onorariu de diligenta. Brokerul va plati un onorariu de succes ca procent din sumele recuperate efectiv de la debitori. In acest fel brokerii scutesc sume importante de bani si beneficiaza de asistenta juridica gratuita.
Documentele sunt tiparite pe hartie auto-copiativa in carnete de 100 file (50 de contracte) si costa 25lei/carnet. Contractele de exclusivitate si reprezentare costa 100 lei/20 de exemplare.
Te asteptam la un webinar in care sa intelegi si sa te familiarizezi cu formularele standardizate ABI. O sa primesti si toate modelele de Anexe necesare la contracte in asa fel incat sa le poti folosi incepand de a doua zi.
Cand?
Sambata, 28 martie 2020, ora 15:00
Unde?
Online, pe internet, direct pe computerul sau telefonul tau, de la tine de acasa, de la birou sau din masina. Trebuie doar sa ai internet si sonor.
Nu exista taxa de participare!
Inscrieri:
Nu este necesara inscrierea. Linkul catre webinar va fi publicat pe Pitagora.com.ro, pe Grupul Brokerilor Imobiliari si pe pagina evenimentului de pe Facebook.com. De asemenea, webinarul va putea fi urmarit si live pe Facebook, in Grupul Brokerilor Imobiliari.
Ce se intampla cu piata creditelor ipotecare/imobiliare? Cum arata piata inainte de Covid19, de unde am plecat, unde am ajuns si ce se poate intampla in viitor.

Doru Iliescu - Directorul General al DSA Adviser, unul dintre cei mai importanti brokeri de credite din Romania, ne ajuta sa ne facem o parere pertinenta despre finantarea imobiliara ante si post-criza!
Cursul este integrat in planul de invatamant al scolii de brokeri imobiliari. Cursul este sustinul online, vineri 27.03.2020 de la ora 11.00.
Linkul de acces la webinar va fi publicat pe Grupul Brokerilor Imobiliari de pe FaceBook.
Participarea este gratuita pentru brokerii imobiliari.

Dragi brokeri si agenti imobiliari,
În contextul în care Organizația Mondială a Sănătății a declarat pandemie de coronavirus si autoritățile competente române recomandă interacțiunea fizică cât mai redusă, am decis sa reducem la maxim activitatea la sediul ABI din Nicolae Caramfil 61C.
Deoarece nu există tratament sau vaccin impotriva COVID19, iar cele mai eficiente măsuri în acest moment sunt izolarea, igiena personală și evitarea contactelor sociale, ne-am hotărât să reducem interacțiunea fizică si în perioada următoare activitatea echipei se va desfășura online și vom tine lagatura cu voi prin Facebook, Whatsapp si prin telefon.
Nu există niciun caz confirmat de COVID19 în echipa noastră și ne dorim să rămână așa. Va sugerăm să țineți cont de indicațiile de mai sus, evitând deplasările care nu sunt necesare.
Pentru mai multe informații legate de coronavirus puteți apela TELVERDE 0800 800 358 și va sfătuim să anunțați autoritățile competente la cel mai mic simptom.
Tinem aproape!
O fotografie face cat 1.000 de cuvinte! O fotografie buna face cat un comision meritat!
Ia-ti cu tine laptopul si telefonul sau aparatul de fotografiat si vino vineri, 06.03.2020 de la ora 10:00 la sediul ABI sa inveti secretele fotografiei in imobiliare. Iti garantam ca o sa afli lucruri foarte utile!
- cateva notiuni teoretice despre fotografie (lumina, timp de expunere, ISO, diafragma, distanta focala, wide) – pe scurt
- fotografia imobiliara de exterior – teorie
- fotografia imobiliara de interior – teorie
- fotografia cu telefonul (Telefoane potrivite, Wide pe telefon, Fotografia panoramica, Redimensionare bulk fotografii pe telefon ,Transfer in computer) – practica
- Softuri editare foto (Redimensionare bulk pe computer, Crop bulk pe computer, Watermark) – practica
- Aparate foto potrivite pentru un broker imobiliar
BONUS: Fiecare participant primeste Ghidul Fotografiei Imobiliare!
Participarea se face numai pe baza de inscriere si confirmare de inscriere la
secretariat@abi.org.ro, in limita locurilor disponibile (max 10 brokeri – pt buna desfasurare a seminarului).
Seminarul are loc in sala de cursuri ABI din Nicolae Caramfil 61C Corp A et.1, Sector 1, Bucuresti.
Cand: 06.03.2020
Durata: 4 ore
Cost zero pentru membrii ABI si 200 lei pentru brokerii simpatizanti.
Seminarul este oferit de Fotografieimobiliara.ro
Te asteptam!
Ne mutam in mediul virtual!Asociatia Brokerilor Imobiliari organizeaza in perioada
27 - 29 martie 2020, o noua sesiune de cursuri oficiale de agent imobiliar (broker imobiliar).
Plan de invatamantPiata imobiliara – Termeni, definitii, bani, creditul, situatia economica si politica, cerere si oferta, investitii imobiliare
Notiuni de management general – Dobandirea competentelor necesare pentru punerea in practica a strategiilor potrivite fiecarui client
Drept si legislatie in activitatea imobiliara – Familiarizarea cu formularistica legala si cadrul juridic
Notiuni privind tipurile de bunuri imobiliare – Dobandirea competentelor pentru interpretarea juridica a bunului imobiliar.
Comunicarea si negocierea in intermedierea imobiliara – Dobandirea
competentelor necesare unei comunicari interactive si participarea la negocieri. Dobandirea competentelor necesare pentru aplicarea managementului relatiilor cu clientii.
Finantarea tranzactiilor imobiliare – ipoteci, imprumuturi
Evaluarea imobiliara – notiuni generale
Cadastru – notiuni generale
Marketing imobiliar – Familiarizarea cu notiunile si tehnicile de marketing.
Utilizarea tehnicii informatice – Competente specifice privind utilizarea calculatorului si soft-urilor de gestiune si CRM imobiliar.
Detalii generale:–
taxa inscriere cursuri: 600 lei.
–
locatia: online, fiecare cursant din fata propriului computer.
–
locatia examenului de diploma: Bucuresti, sector 1, Str. Nicolae Caramfil nr.61C, corp A, et. 1.
–
conditii: minim studii medii
–
program: Vineri-Sambata-Duminica de la ora 09:00 la 18:00
–
locuri disponibile: 28
Cursurile sunt oficiale si recunoscute de autoritati, cu conditia participarii fizic la examenul de absolvire.
Pentru inscriere va rugam sa trimiteti formularul completat:
cerere inscriere cursuri agent imobiliar impreuna cu o copie dupa buletin si dupa diploma de studii (minim cea de absolvire a liceului) pe adresa de e-mail:
secretariat@abi.org.roVa asteptam online!
Atentie! Cursurile se adreseaza oricarei persoane, indiferent daca este inscrisa in ABI sau nu, dar va trebuie acces la un computer conectat la internet.

Esti gata de fotografii? Fotogenic sau nu, fiecare broker trebuie sa aiba pregatit un set de fotografii profesioniste de portret. Ecusoanele, licentele de broker, profilurile de pe retelele de socializare, dar mai ales cartile de vizita, sunt mult mult mai reusite daca sunt insotite de poze de profil potrivite.
Te asteptam la o sedinta foto maraton pentru fotografii de portret. Ia-ti cu tine cel mai aspectuos "look" si vino sa-ti facem cele mai bune poze de profil, de care sa fii mandru tot anul 2020!
Vino oricand poti tu, vineri (31 ianuarie 2020) de la ora 10 la 17, la sediul ABI. Nu este nevoie de programare, singura conditie este sa ai platita cotizatia ABI pe 2020.
Eveniment realizat in parteneriat cu Fotografieimobiliara.ro

Pentru anul 2020 am pregatit o programa completa de cursuri imobiliare, atat pentru curiosi, incepatori si entuziasti, cat si pentru brokerii experimentati.
Daca ai ales sa faci cariera in imobiliare sau vrei sa afli mai multe despre ce presupune sa fii agent/broker imobiliar educat, te asteptam cu drag la cursurile noastre.
Programa de cursuri 2020:Comunicare Eficienta
Psihologia imobiliarelor
Reprezentarea si intermedierea exclusiva
MLS - sistem de colaborare intre brokeri si agenti
CRM Secrets
Fotografie imobiliara
ACP - analiza comparativa de piata
Contracte standardizate de reprezentare, exclusivitate si intermediere
Precalificare si calificare clienti
Fisa postului agentului imobiliar
Marketing imobiliar
Marketingul unei proprietati
Cod etic - Standard imobiliar european
Legislatie in imobiliare - taxe, impozite, GDPR
Trainingurile sunt organizate de obicei in sala de curs ABI, dar o parte dintre ele vor fi organizate online. Datele de desfasurare ale fiecarui curs vor fi anuntate in mod individual pe site-ul ABI si in Grupul brokerilor imobiliari de pe Facebook.
Membrii ABI au asigurata participarea gratuit, iar pentru ceilalti brokeri interesati taxele vor fi modice.
Pentru sugestii cu privire la temele de curs sau la activitatea ABI, va rugam sa ne contactati la Secretariat ABI: 0731.010.145 sau secretariat@abi.org.ro